fredag den 22. januar 2010

Min ældste dukke

Dukken her er vistnok det ældste, jeg har, forstået på den måde, at han er den ting, som jeg har ejet længt. Jeg fik ham, da jeg lå på hospitalet som 3-årig. Jeg fik fjernet blindtarmen og det var en barsk omgang for små børn dengang. Jeg tror nok, han havde en tvilling og en slags sovepose, da jeg fik ham. Bukserne har jeg selv strikket, da jeg fik det lært. (Det holdt hårdt). Jeg har faktisk glemt det, men det forekommer mig, at han hedder Peter. Møblerne er også meget gamle. Jeg husker ikke at have fået dem. Min far har repareret skrivebordet med fire små søm, da det gik op i limningen. Billederne er taget i det langt nyere dukkehus. Jeg tror, jeg fik det i 1960, da jeg var næsten 11 år. Alt for gammel til et dukkehus, mente min mor. Jeg var ikke enig.

Ingen kommentarer: