onsdag den 20. januar 2010

Bambola bad

I søndags var vi på antikmarked i Ridehuset. Jeg kigger altid efter legetøj, og blev da også tilbudt et helt badeværelse i blåt plastik. Jeg har imidlertid et Bambola-bad i forvejen i mit gamle dukkehus. Dengang i begyndelsen af 60'erne var det vist det gængse til mindre dukker. Ved sidste hovedrengøring i huset mistede en af hanerne sin skrue, så jeg kigger lidt efter reservedele. Men alle ekemplarer, jeg har set siden, har manglet samtlige skruer. Allerede da jeg var barn, var der en dreng, som knækkede vægten. Jeg var møgsur på min mor, fordi hun havde ladet ham lege med huset, mens jeg ikke var hjemme. Selv passede jeg godt på mine ting. Gardinerne i badeværelset er syet af rester fra de gardiner vi selv havde på badeværelset: plastik med fiskemønster! Lampen er en lille glaskugle. Dog ikke den originale.
Læs mere om Bambola her

Ingen kommentarer: