onsdag den 27. januar 2010

Bamses drømmeverden

Én af 0.- klasserne på skolen i Sabro har netop haft bamser som emne. I dag afleverede klassen en masse bamsebøger, og jeg spottede bogen Bamses Drømmeverden. Jeg kender den godt, men blev nødt til at låne den igen, så jeg igen kan nyde de flotte tableauer. Den er oversat fra tysk, skrevet af Christel og Rolf Pistorius og har den malende undertitel "Sådan lever gamle Steiff-bamser". Den udkom i 1993. Den indeholder en række dejlige fotos med bamser i forskellige situationer, f.eks. bamser på rejse. En charmerende tekst fortæller om bamsernes oplevelser.
Da jeg ledte efter et billede af bogens forside, fandt jeg en hjemmeside, Sisposten. Her er et link til bamsesiderne. Under Bamse links findes også en bogliste, men ud over det er der en masse at kigge på.

Ingen kommentarer: