fredag den 4. oktober 2013

Farver og striber


Jeg fik altså lidt garn med hjem fra Fanø. Noget nyt må man jo af og til investere i. Lidt af det var på tilbud - jeg køber ret tit nedsat garn.
De turkis/grå veste er strikket af udsalgsgarn. Jeg troede det var til en drengetrøje, men nu blev det altså til to pigeveste.


At bruge rester op er en anden af mine yndede discipliner. Den stribede sweater er en restetrøje. Det skulle egentlig have været en vest, men jeg kom aldrig rigtig i gang med den. Så så jeg denne opskrift i et blad, som fulgte med Hendes Verden. Det var mest om bolig, men denne opskrift var der altså også. Det satte mig i gang med at fordele rester fra mine andre projekter ud til de forskellige striber, og det var et sjovt strikketøj, som hurtigt blev færdigt. Der er kun købt 4 nye nøgler garn til trøjen.

2 kommentarer:

Annett sagde ...

sikke du har fået strikke siden Fanø, jeg tror ikke jeg har nået 3 omgange, ej heller at få pakket mere end halvdelen ud, måske det rykker lidt i weekenden.
Reste trøjen er blevet flot
Annett

Unknown sagde ...

Hej Dorthe.
Hold da op hvor det flot.