torsdag den 11. februar 2010

På loftet

Året efter, at Alt for Damerne havde bragt opskriften på Villa Dukkely, som jeg skrev om 3. november 2007 , var der anvisning på at bygge en hel gammel købmandsgård med butik, stald, lager, das og det hele. Den ønskede jeg mig endnu mere. Under træet juleaften lå der en gave - nemlig badeværelset, så vidt jeg husker. Desuden var der bundet et ekstra til-og-fra-mærke på, hvor min mor havde skrevet:
Oppe på loftet hvor Ole han bor,
står der en pakke fra Far og fra Mor
Dukkehuset var selvfølgelig alt for stort til at komme under træet. Nu var det ikke sådan, at min bror boede på et rigtig loft. Mine forældre omtalte bare altid øverste etage som loftet. Loftet i mit dukkehus var indrettet med privaten over købmandsgårdens butik som model. Det huser køkken, børneværelse og badeværelse.

Ingen kommentarer: