torsdag den 18. februar 2010

Købmandsgården


1. november 1960 bragte Alt for Damerne de første anvisninger på at bygge den købmandsgård, jeg tidligere har nævnt. Det dukkehus, som jeg altså fik den jul, havde tidligere været stald, lade og garage for min bror. Det havde en del elementer fælles med købmandsgårdens hovedbygning. Så nu var det blevet ombygget og havde fået nyt mustenstapet og maling . Man kan stadig se, hvor høloftet gik til, og det nye gulv er sat ind. Der var også kommet vinduer med tyk plastik som glas. I stuen er der et stort blomstevindue, som også kan bruges som butiksvindue, men det har jeg nu aldrig gjort.I de næste 5 uger var der anvisning på resten af husene og tilbehøret, bl.a. et das. Som med villaen året før kunne man vinde hele herligheden. Det gjorde jeg selvfølgelig ikke, men det var jo glemt, da jeg fik mit eget hus. hxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxus.

Ingen kommentarer: