tirsdag den 2. februar 2010

Mere Tekno

På QXL og i en spøjs antikbutik i Esrum har jeg købt de røde Tekno-ting. Jeg ville have elsket gasbordet og den lille ovn til mit dukkehus, men prisen tager den lille brødmaskine. Tænk at nutidens børn sikkert ikke vil vide, hvad det er!
Og så er det jo i øvrigt Kyndelmisse i dag. Og jeg skal love for, at dagen lever op til sit ry:
nnn
Det er hvidt herude,
kyndelmisse slår sin knude
overmåde hvas og hård,
hvidt forneden, hvidt foroven,
pudret tykt står træ i skoven
som udi min abildgård.
nnn
Inderlig jeg længes
efter vår, men vintren strænges,
atter vinden om i nord!
Kom, sydvest, som frosten tvinger,
kom med dine tågevinger,
kom og løs den bundne jord!
mmmm
Sådan lyder første og sidste vers i St. St. Blichers sang. Og det er som talt ud af mit hjerte! Ingen bamser stiller op til udendørs fotografering i dag, så det bliver uden foto.

Ingen kommentarer: