lørdag den 3. november 2007

Villa Dukkely

Den 3. november 1959 bragte Alt for Damerne på sine midtersider - gemmesiderne - en anvisning på, hvordan man selv kunne lave ønskedukkehuset til de små piger til jul. Jeg var selv en af dem - 9 år gammel. Jeg kunne ikke se mig mæt på huset, og jeg har stadig siderne. Også dem fra de kommende uger, hvor der blev indrettet og lavet bænke, sandkasse og jeg ved ikke hvad. Til sdst kunne man deltage i en konkurrence med hele herligheden som præmie. Desværre vandt jeg ikke, men jeg har tit tænkt på, om huset stadig eksisterer. Under vores juletræ lå der dog to æsker med dukkehusmøbler - en dagligstue og en spisestue.

2 kommentarer:

Irene sagde ...

Min far lavede et dukkehus til jul til mig, der meget lignede det her. Desværre eksisterer det ikke mere :-(

Helle Kronsten sagde ...

Jeg har dukkehuset og har ledt i årevis efter tegningerne. De sidste dage har jeg via en facebookgruppe fundet frem til, at de var i Alt for Damerne i 1959 og at huset hed "villa dukkely". Min veninde gjorde mig opmærksom på din blog fra 2007. Hvis du vil se billeder af mit dukkehus, kan jeg sende dig et link til mine facebookbilleder, men hvordan kommer jeg i kontakt med dig? Jeg har aldrig prøvet at være på en blog. Mange hilsener fra Helle