tirsdag den 6. november 2007

Queen Mary's Dukkehus

I mine gemmer har jeg nogle gulnede sider af et gammelt julehæfte fra min barndom. Ældre læsere vil vide, hvad det er. Billederne er naturligvis sort/hvide, men de er blevet studeret mange gange meget nøje. Teksten blev også læst igen og igen. Siderne handler nemlig om et af verdens mest fantastiske dukkeslotte, Queen Mary's dukkehus. Jeg har aldrig set det i virkeligheden, men det kan lade sig gøre på Windsor Castle. Specielt var jeg betaget af biblioteket, hvor rigtige forfattere har skrevet i de små bøger med egen håndskrift. I vinkælderen er der rigtig vin bag de små etiketter, vel at mærke årgangsvin. Kunstnere har malet malerierne. Alle slags håndværkere har fremstillet det fuldstændig naturtro interiør. Slottet var færdigt i 1924, og har været beundret lige siden.

Ingen kommentarer: