torsdag den 25. oktober 2007

Hitty - en kultfigur

Da jeg gjorde Jytte opmærksom på, hvad jeg skrev på bloggen i går, kom vi til at snakke om en anden af vore yndlingsbøger fra "gamle dage", nemlig "Hitty : de første hundrede år af hendes liv" af Rachel Field. Den handler om en meget charmerende, håndlavet dukke af bjergrøn og alle de tildragelser, hun kommer ud for. Dukken er godt 6 tommer stor, hvilket er 15-16 centimeter. Jeg bestemte mig for at finde et billede til min blog og Googlede den kære Hitty. Stor var min og Jyttes forbavselse, da det viste sig, at vi langtfra var de eneste beundrere af Hitty, Nej, hun har nærmest kultstatus i USA, og flere hjemmesider handler om hende. Til vores overraskelse fandt jeg også ud af, at Hitty eksisterer i virkeligheden, og ejes af forfatteren. Tjek et par af siderne:
Julie Old Crow studios (med Real Hitty påklædningsdukke lidt nede på siden)

Ingen kommentarer: