tirsdag den 30. januar 2018

Begynderstrik

Mit andet forsøg i strikkekunsten
Som man kan se på min strik-til-salg side, lå jeg ikke brak i 2017 hvad strikkemodeller angår.
Ret utroligt, når man tager i betragtning, at jeg egentlig er ret fummelfingret.
På Kirsten strik er finishen altid helt i top. Jeg lærer stadig!
Det var min lærerinde i landsbyskolen , Frk. Jensen, der lærte mig at strikke.
Det første værk var en lang strimmel, som blev rullet sammen til en nålepude. Det første stykke var inderst!
Det næste var denne sypose med ret og vrang, huller og indtagninger. Ikke ganske jævn, men det er jo også bomuldsgarn. Værre var det, at den ene side blev ret meget større end den anden.
Lærerinden syede lidt camouflage på. Hun sørgede også for blomster og snor, så posen kunne udstilles på forældredagen.
Jeg fandt posen under oprydning i et skab. Den har været brugt til mine skopudsegrejer.

Ingen kommentarer: