tirsdag den 29. januar 2013

Malerisk fiasko

For flere år siden købte jeg et samlesæt til et honningkagehus i Brugsen i Harlev.  Det lå stadig i emballagen, så det så fuldstændig uforandret ud. I mellemtiden har jeg købt M&M's, sukkerstokke og falsk glasur til at pynte med. Chokoladerne skulle have været spist i 2009! Det var jo  helt ligegyldigt, for huset skulle ikke spises. Bare fotograferes med et par nissebamser.
Jeg havde planer om at sætte huset sammen med tape og lime pynten på med almindelig lim - ikke kogende sukkermasse. Jeg pakkede ud, og kun et lille hjørne af skorstenen var itu. Det viste sig hurtigt at pakketapen overhovedet ikke kunne fæste på kage! Malertape duede heller ikke. Nå, så måtte jeg jo ty til limen. Jeg startede med at pynte fronten af huset. Sukkerstokkkene var for store, så det betød ikke noget, at den ene var brækket. Men da jeg begyndte at lime sammen, brækkede kagehuset altså også. Og da delene blev sat på højkant, dejsede chokoladeknapperne let og elefant af!
Fiaskoen var total. Men et foto på bloggen kunne det da godt blive til :-)

Ingen kommentarer: