tirsdag den 8. januar 2013

Dansebjørn og slangetæmmer


Nu må der til at være lidt mere gang i denne blog. Sygdom, nytår og afmontering af diverse juleudstillinger er så småt overstået. I mit fotoapparat fandt jeg nogle fotos fra dagene lige før jul. Vi var på en hygge-bytur. Bl.a. besøgte vi en udstilling i Galleri Lunchmoney i Vestergade. Jeg havde læst om den i Lokalavisen. Jeg syntes, at der var en keramiker, der så interessant ud. Hun laver små figurer - de fleste af dem ret barske. Figurerne på mine fotos er nu ret fredelige - tror jeg da. Bjørnen ser mere ud til at ville redde den unge dame med de højhælede støvler end til at ville hende noget ondt. Eller bliver hun bortført? Slangen ser ud til at have fundet sin overmand. Her er det hende der hypnotiserer - ikke ham.


Figurerne er lavet af Line Riisager. Desværre har jeg bortkommet min værkfortegnelse, så jeg kan ikke huske de rigtige titler. Kunstneren er ved at opbygge en hjemmeside her

Ingen kommentarer: