lørdag den 24. marts 2012

Det mørkeste Peru


Ja, det er der bjørnen Paddington stammer fra. Sit navn får han, da familien Brown finder ham på Paddington Station i London. Om halsen har han en seddel med teksten: "Please look after this bear, thank you". Det forsøger den engelske familie, men det er kke let, for Paddinton kommer ustandselig i vanskeligheder. Michael Bond skrev børneklassikeren. Her finder du Paddingtons hjemmeside.
Min Paddington fil jeg i sluningen af 70'erne af en kollega og hendes datter, da jeg flyttede til en anden arbejdsplads. Han stod længe på mit skrivebord på kontoret, så han er ret falmet. Men jeg har passet på ham. Retrokufferten med London-motiv fik jeg af misserne i fødselsdagsgave.
Den lille kalabasdukke er selvfølgelig Paddingtons landsmand. Jeg havde engang en idé om, at jeg ville samle dukker fra hele verden. Et par af dem, har allerede været på bloggen.

Ingen kommentarer: