onsdag den 14. september 2011

Knud bag tremmer

Så galt gik det nu ikke, men det var lige før Knud og jeg var røget i gældsfængsel sidste søndag i Tyskland! Det var blot den sidste af en række nervepirrende momenter ved et ellers dejligt weekenophold på Hotel Berlin i Heide i Ditmarsken.

Wellness-opholdet for 30 personer og 2 katte i luxus-værelser var allerede bestilt i april, og jeg troede jo, at den hellige grav var vel forvaret. Gæsterne blev inviteret og ALLE sagde ja tak. Det gav jeg hotellet i Heide besked om i juli, og bestilte bord til den annoncerede 3 retters gourmet menu.
Men jeg havde da vist gjort regning uden vært!

Fire dage før opholdet ringede en af gæsterne og fortalte, at hotellet hele to gange havde nægtet at kende noget til min booking. Jeg blev en smule klam og kontaktede hotellet. Det tog alt for lang tid, før jeg fik svar! 14 værelser og en buffet var bestilt.
Hvilken lettelse ikke at skulle i gang med at ringe afbud til alle eller finde noget andet i sidste sekund. Pyt med at det viste sig, at der ikke helt var nok af alt på buffeten og at værelserne var helt normale. Jeg var bare glad for, at det hele blev til noget.
Sikkert på et hængende hår.
Senere fandt vi nemlig ud af, at hotellet ikke mere hed nordica men Ringhotel. Jeg er næsten sikker på, at min booking faktisk VAR smuttet! GYS!

Hvad så med kachotten?
Jo, da jeg skulle betale blev mit VISA-kort afvist 3 gange. Det gik heller ikke med Kistens. En ualmindelig ubehøvlet og sur boss blev hentet. Vi havde bare at betale straks. Hvad der jo tydeligvis var lidt svært. Han nærmest flåede vores få kontanter i Euros ud af hænderne på os, og forlangte pas og ID med adresse, som han kopierede. Jeg var næsten sikker på, at det næste skridt var, at politiet blev hentet for at sætte mig fast!
Så prøvede receptionisten at tage halvdelen af beløbet på mit kort og den anden halvdel på Kirstens. Denne gang lykkedes det fint. Hvorefter den "hjælpsomme" mand vendte rundt og marcherede bort, som om det hele var hans fortjeneste. Hvad det nok også var, hvis han var ejeren!

Vi var ret sure og ophidsede bagefter, men Knud og jeg slap da for at ruske tremmer!
Og til syvende og sidst er det jo ens gæster der tæller, og mine var bare førsteklasses!

Ingen kommentarer: