torsdag den 10. juni 2010

Min første minibamse


Min allerførste minibamse købte jeg på en skoleudflugt til Vildsund Dyrepark. En souvenir skulle man jo have med hjem, og jeg købte en bamse med en sutteflaske og en sikkerhedsnål i båndet, så han kunne sættes på tøjet. Da jeg begyndte at samle, blev han fundet frem igen, og jeg spekulerede på, hvad han var for en fyr. Det var der heldigvis en bamsebog, der kunne fortælle mig. Han er en lille japaner. Japanerne lavede billige bamser og udkonkurrerede næsten de dyrere tyske modeller i Europa. Bamserne er ikke særlig sofistikerede, f.eks. kan de ikke dreje hovedet. Men til gengæld har de rigtige glasøjne. De to "tvillinger" er købt på Ebay. Den lille seng legede jeg med, når jeg var på besøg hos min mormor og morfar. Der var en dukke i den, og jeg fik stof af min bedstemor til puder og dyne. Dem har jeg stadig, men hvad der er blevet af dukken, ved jeg ikke.

Ingen kommentarer: