torsdag den 15. oktober 2009

Ny miniaturedetalje


På Åby Bibliotek har jeg udstillet spøgelseshuset, som var på Sabro Bibliotek sidste år. De små halloween-bamser har her også fået indlagt lys i form af et blåt blink - ikke uden vanskeligheder. Heldigvis kom pedel Dion til undsætning. En anden nyskabelse skyldes også hjælp fra to kolleger. Jeg stod og manglede en galgeløkke, men selv at lave den gik ikke. Carsten gik straks i gang med at søge i bøger om knuder, men fandt til sidst en opskrift på en "hangmans knot" på nettet. Snoren havde jeg selv, og hvem var mere oplagt til jobbet end Lone, der engang har været spejder? Hun fandt opgaven noget morbid, men lavede først den prøveløkke, som ses på billedet, dernæst den rigtige. Så nu hænger det ene af mine skeletter helt rigtigt. Han vil dog ikke lade sig fotografere. Jeg må prøve igen en TREDJE gang.

Ingen kommentarer: