mandag den 28. september 2009

Fra museumsbutikken


De første tableauer lavde jeg på en hylde hjemme i min egen vitrine. Jeg tror, at "Bamses fødselsdag" var den første. Så kom "Bamsehaven". Men jeg kan faktisk ikke rigtig huske det, for det er 5-6 år og en del udstillinger siden. Måske kom "Snedronningen" ind imellem. Den har intet med bamser at gøre, og den startede med, at jeg fandt nogle flotte små sølvfarvede stole på Horsens Kunstmuseum. Der var flere modeller, men jeg fik mig da bestemt for én. Den lignede Snedronningens trone, syntes jeg, og så gik jeg i gang med at finde ting til Snedronningens slot med Kaj og Gerda, rensdyr og det hele. Det blev en rigtig flot juleudsmykning, som siden blev udstillet på Tilst Bibliotek, på Åby Bibliotek i HCA-året og i år på Sabro Bibliotek.
Den begyndte altså i en museumsbutik, og fra sådan en kommer også den fine lille engel. Hun er nemlig købt på Trapholt.bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb.

Ingen kommentarer: