mandag den 15. december 2008

Min julekrybbe

Jeg er begyndt at samle på figurer til en julekrybbe. Jeg begyndte sidste år med at købe 6 figurer. (Se blog fra 6. januar). I år har jeg fået yderligere 5 figurer. Her ses 3 af dem, som jeg købte i Aalborg, da jeg var på konference på biblioteket deroppe i sidste måned. Der var et par spøjse butikker lige i nærheden. Hyrden og hans to dyr ligner træskærerarbejde, men det er mindre afstøbninger af originalerne. I Tyskland har jeg set dem i temmelig store udgaver. Designeren hedder Jim Shore. Se hans hjemmeside her

2 kommentarer:

Irene sagde ...

Hvor er de fine!
Kan du huske de små nisser, du strikkede til Sine - ellers prøv at kig på min blog:-)

Dorthe Salamander sagde ...

Hej Irene
Jeg blev helt rørt ved at se de små nisser igen. Fantastisk at du har gemt dem så længe. Jeg strikkede nogle stykker af dem dengang. Selv beholdt jeg kun den første - ikke alt for pæne - prøvenisse. Senere arvede jeg de to nisser, som jeg gav til Kirstens forældre. De var i lilla "pædagogfarver", fordi Kirstens far var lærer.
kh Dorthe