torsdag den 6. august 2015

Bamsecaféer

Teddy´s Tea Room prøves i bogreolen
Jeg har igen fået en opfordring til at lave en bamseudstilling i oktober - på Tranbjerg Bibliotek.
Jeg fik hurtigt en idé til et tema, nemlig caféliv. Det er jo virkelig et ekspertområde for mig!
Desuden har jeg ret meget service.
Caféerne skal være vidt firskellige:
Bamselines kaffestue midt i den østjyske bøgeskov (dansk hygge med kringle og lagkage)
Teddy´s Tea Room i London (moderne og stilrent)
Nalles Kaffebar i Stockholm (lidt råt og trendy)
Café Nounours i Paris (udendørs café i park)
Jeg fik også møvet mig ind på Åby Bibliotek, så udstillingen starter der i denne måned. Endda i en forøget udgave.

Et udsnit af porcelænet
Jeg har lavet indtil flere prøveopstillinger på mit værelse. Så er det hurtigere at stille op, når det virkelig gælder. Til gengæld undrer Kirsten sig over, hvor lang tid jeg bruger på det og er helt stille ovenpå. Men det morer mig jo, at få lov til at lege!

En hel del kager har måttet indkøbes.

Ingen kommentarer: