tirsdag den 3. juni 2014

Mode anno 1964


For 50 år siden fulgte der nogle klippeark med påklædningsdukker med ugebladet Hjemmet. Min mor abonnerede på bladet, men da jeg på dette tidspunkt var 14 år, læste jeg det også. Hvad der undrer mig er, at klippearkene stadig havde min interesse. Men det må de jo have haft, for jeg har klippet dem alle ud og gemt dem. Dukkerne er dog ikke særlig slidte, og småting som huer m.m. er der stadig.
OK, jeg er nok en barnlig sjæl, og det var jeg så også dengang. De voksne påklædningsdukker er 8 cm høje.
Se også denne hjemmeside. Dér mangler nogle af tingene, men der er faktisk også 3 ting, som jeg IKKE har. De er nok gået til i klippe- processen!
Det rigtig sjove er, at man får et indblik i tidens mode. Fra før ungdomsoprør og kvindefrigørelse.
5 år senere var alt anderledes!

Ingen kommentarer: