tirsdag den 6. december 2011

Julestrik

Jeg er ikke nogen ørn til håndarbejde, og det gælder også strikketøj. Mine fingre vil ligesom ikke det, mit hoved vil. Ind imellem har jeg strikket en del, men helst ikke på pinde, der er tyndere end nr. 4. Sidste år forsøgte jeg med en trøje til en bamse, altså i almindelig størrelse. Det var mig komplet umuligt at strikke på de tynde pinde.
Mærkeligt nok var det første, jeg strikkede som voksen, en masse små nisser, som jeg forærede væk. Folk har gemt dem i alle årene, se bare Irenes blog
Selv beholdt jeg kun den første prøvenisse, men jeg har senere arvet Kirstens forældres par. Den ene er i pædagog-lilla, for Kirstens far var nemlig lærer.
Nisserne blev strikket på ret tynde pinde, og nu forsøger jeg mig igen. På den kreative messe i Fredericia i oktober købte jeg blandt en masse andet et strikkekit til små nissehuer. Jeg er lige begyndt, og det går vist fint nok, selv om Kirsten måtte slå masker op for mig! Huerne skal filtes til sidst, så det er ikke til at vide, hvor store de egentlig bliver. Måske kan de passe et par af de små bamser.

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hej Dorthe. Jeg er sikke på, at huerne vil finde et par kolde bamseører at varme. Ellers må du simpelthen ud at finde nogle bamser, der har kolde ører.
Kærlig hilsen Rie

Anonym sagde ...

Hvor er de søde de små nissehuer
hvor kan man købe opskriften på dem ?

MVH
Anette Schultz
anetteschultz2hotmail.com

Dorthe Salamander sagde ...

Nissehuerne er et kit fra Kastaniestrik i Bogense.
Se forhandlerliste her:
http://www.kastaniestrik.dk/Forhandlere.htm
Hilsen Dorthe