tirsdag den 20. august 2013

Skraldespandssjalet


Her i sommer fik vi ryddet op i vores garnlager. Jeg havde troet, at der var en del, som kunne smides ud/foræres væk. Det var der nu ikke, men en lille posefuld blev det da til.
Det meste af lageret er Kirstens garn. Noget af det er ca. 20 år gammelt - fra før vores store strikkepause.
Jeg bruger også noget af det, hvis Kirsten ikke lige har nogen planer.
Posen med det kasserede garn stod nogle dage på mit værelse og ventede på at blive kørt på losseren.
Men jeg fortrød. Garnet, som var uden banderole, var da vist Hjerte Rustik? Et udmærket garn.
Mange af mine projekter er alt for hurtigt færdige. Jeg kan ikke finde ud af at få mine fummelfingre til at strikke under pindestørrelse nr. 4. Det ville være godt med en langtidsplan.
Jeg har aldrig forsøgt mig med at strikke sjaler, men  jeg fandt et mønster og gik i gang med det kasserede garn. Jeg var ved at opgive efter et par dage, men nu går det fint. Og det tager laaang tid. Fint!

Ingen kommentarer: